Hur svårt kan det vara?

Jag tänkte efter idag, att dethär jag gör. är ju egentligen inte alls speciellt jobbigt, svårt eller galet. Jag slutar köpa vanliga kläder, jag har ju hur mycket kläder som helst. Vi har det, i princip alla har sjutk mycket kläder. Men ändå köper vi nya kläder hela tiden. När vi verkligen inte behöver det.

Och jag, jag älskar verkligen kläder, jag tycker det är fint och skapar identitel till viss del. Men det går ändå, även om du har dina kläder som du har haft länge, och hallå, kolla på second hand, det finns HUR MYCKET SOM HELST.

Jag kräver inte att ni ska sluta köpa kläder helt, men kolla över eran konsumtion, behöver ni verkligen ha så mycket kläder? kan ni klippa av de fula långa jeansen till shorts i sommar? Klipp av ärmarna som är för korta till en tisha. Sätt en tröja som en halsduk, en kjol som ett linne, gör om kläderna istället för att köpa nya.

och ja,som sagt. ekologiskt&rättvisemärkt finns ju, och det är ju bara galet bra, checka länklistan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0