Lite inspiration

Idag läste jag en intressant artikel. Som jag tidigare nämnt så är det AnnChrisitine Gramming som "inspirerat" mig delvis till det här galenskapet. Men hon var såklart inte först! Nej, för först var Judith Levine med att ha köpstopp i ett år, HON SPARADE 60.000 KRONOR!!! och betalade av skulder och allt vad det var, är det inte helt makalöst bra?

De avstod ju från ioch försig från allt, vilket jag inte tänker göra. Jag ser ingen jättestor mening med att avstå från allt. Det behöver inte vara så drastiskt. Jag vill vara en medveten konsument. Jag konsumerar ju fortfarande fortfarande, jag köper ju ekologiskt och rättvisemärkta kläder och på second hand. Det känns som jag måste göra det, måste uppmuntra till det!

Däremot så tänker jag inte så fort jag ser något ekologiskt köpa det, jag vill köpa kläder för att jag behöver de eller för att det är något jag verkligen velat ha länge.

Jag tror dessutom inte att jag kommer spara såhär mycket pengar. Det är KUL att lägga pengar på bio och caféer, det är kul att umgås. så varför inte? Nej, jag vill liksom avstå från det materiella..

haha, när jag läser igenom inlägget kommer jag fram till att jag inte skrivit något vettigt, men något måste skrivas. så. hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0