Varför börjar inte de största?

Tänkte på en sak.. de svindyra designerplaggen.. som ändå kostar 10tusentalskronor (men även de lite billigare). Varför kan de inte lika gärna produceras ekologiskt och rättvisemärkt så gott det går? Det skulle ju inte bli något skildnad för de i utgifter ändå. Om kläderna skulle bli lite dyrare skulle ingen märka det ändå, eftersom de redan är så frukansvärt dyra.

Nä, om jag någon gång blir designer ska jag kräva att mina kläder ska produceras ekologiskt och rättvisemärkt, oavsett hur dyrt det blir. :)

Om de stora företagen skulle börja med de, skulle ju de mindre företagen ta efter, och produktionen skulle öka och ja! nivet resten.

 En tankvärd tanke tycker jag. eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0